op stap - Reisverslag uit Sydney, Australië van Janine Kervel - WaarBenJij.nu op stap - Reisverslag uit Sydney, Australië van Janine Kervel - WaarBenJij.nu

op stap

Door: Janine

Blijf op de hoogte en volg Janine

24 Mei 2010 | Australië, Sydney

Nog maar een paar weekjes school. En wat doe je dan? Dan ga je heel veel op stap! En ieder ander vrij uurtje ga je druk aan je huiswerk. Komt ie.

Zaterdag 8 mei ben ik samen met Sascha naar ‘Message Sticks’ geweest. Dit is een korte film en documentairefestival dat zich richt op inheemse bevolking waar dan ook ter wereld. En in Australië is er speciale aandacht voor de Aboriginals. Een aantal heel indrukwekkende films gezien, en het leukste was nog, de voorstellingen waren gratis en in het Opera House! Dus na al die maanden foto’s maken van de buitenkant heb ik nu ook eindelijk de binnenkant gezien. En ik moet zeggen, dat is toch wel indrukwekkend.

Zondag ben ik vroeg van huis vertrokken om naar de Blue Mountains te gaan. Daar had ik al weken naar uit zitten kijken, want ik was er nog steeds niet geweest. Een hele lange treinrit later (2 uur, ook nog eens zonder toilet) kwamen we aan in Katoomba, een heel leuk dorpje. Van daaruit zijn we naar de Three Sisters gegaan, een rotsformatie dat een rol speelt in een van de Aboriginal Dreamings. Daarna nog een heel stuk door de Mountains zelf gelopen en de waterval gezien. Die laatste viel toch wel een beetje tegen. En dan is er ook nog het feit dat de Blue Mountains haar naam danken aan de meer dan 60 verschillende soorten eucalyptus die er groeien, waarvan Koala’s er niet een lusten. Dus geen koala gezien…

De rest van de week netjes aan mijn huiswerk gezeten en donderdag avond uitgeweest naar een club in Darling Harbour. Was opnieuw erg gezellig en voor de verandering eens vrij goedkoop (Sydney standards dan).
Zaterdag stond er een evenement op de planning: naar Chinese Laundry, een andere club in Darling Harbour die bekend staat als de nr. 1 club van Australië. Van tevoren was er een pre-party ergens in Coogee. Aan het eind van de avond wist ik nog niet in wiens huis we precies waren beland, maar zo gaat dat hier. Zolang je je eigen fles wijn meeneemt ben je overal welkom.
Chinese Laundry zelf viel wat tegen. Er was een vrij hoge cover om binnen te komen, en dan stonden wij nog op de VIP lijst ook wat korting betekende. De prijzen voor drankjes waren ook superhoog en het was zo druk dat je je amper kon bewegen. Maar de muziek die werd gedraaid was het beste dat ik tot nu toe in Australië heb gehoord.

Zondag vervolgens rustig aan gedaan en een bezoekje gebracht aan Paddy’s Market. Daar hebben Shira en ik 5 zakken groenten ingeslagen voor de rest van de week. Dat was een flink gewicht om te dragen, maar de prijzen waren stukken lager dan hier in de winkel en dus de moeite waard.

Dinsdag had ik opnieuw een presentatie. Het ging wel oke, al was deze perfectionist niet helemaal tevreden. Maar dat heb ik niet laten merken en een uur nadat de les was afgelopen kreeg ik een mailtje van de docente met mijn cijfer. 15 uit 20 punten (omgerekend een 7,5) en een aantal lovende woorden. Heel fijn om te weten dat ik dus ook in het Engels een goede presentatie kan geven. ’s Avonds ben ik samen met Shira naar campus gegaan om een amateurtoneelstuk te zien. Met de nadruk om amateur, want het acteerwerk van de meesten sloeg nergens op. En het verhaal was ook apart, maar het was een leuke avond dus daar zal ik verder niks over zeggen. Aangezien het de openingsavond was van het toneelstuk kregen we ook nog eens een paar glazen wijn. Heel fijn, zeker aangezien wij in wijn een nieuwe warmtebron hebben gevonden.

Woensdag een hele lange dag en daarna naar Sascha toegegaan om haar verjaardag te vieren met rookworst en een heerlijke mud cake.

Donderdagavond weer uit geweest in Darling Harbour. Cargo zou een hele leuke club moeten zijn, maar dat bleek niet het geval te zijn. Binnen liepen vooral mannen in pak en het hele gebeuren had nog het meeste weg van een bedrijfsborrel. Toen zijn we doorgegaan naar Home, waar we toch nog gratis entreekaartjes voor hadden. Daar een hele gezellig avond gehad. Alleen had ik de volgende ochtend tijdens college wel moeite mijn ogen open te houden…

Vrijdag was er het Jazz Festival in Darling Harbour. Door de regen vanuit China Town naar de Harbour gelopen waar vuurwerk zou zijn. We waren net op tijd om de 4 minuten vuurwerk mee te maken. Wat een teleurstelling! Maar daarna de Starbucks ingedoken, dat heelt bijna alle wonden haha.

Van de week ook nog naar een Ierse pub in the city geweest, waar een karaoke avond plaatsvond, begeleidt door drag queens. Hilarisch! Daarna werd de vloer ontruimd zodat iedereen kon dansen en vervolgens begon er een bandje te spelen. En het bier was goedkoop, dus we hebben flink wat uurtje doorgebracht in de stad.

Zaterdag vroeg opgestaan om naar de Blue Mountains te gaan met Shira, haar vriendin Systske die bij ons logeerde en Sandra. Een hele gezellige en vooral mooie dag gehad daar. Alhoewel het in Sydney weer enorm regende was het in de Blue Mountains helder en het uitzicht was geweldig! Veel mooier als de vorige keer, en we hebben ook nog eens de Three Sisters beklommen. Na een uitputtende dag hebben we thuis soep met broodjes ‘gezond’ gegeten en zijn daarna weer naar Bondi vertrokken. Een pre-party gehad met allemaal exchangers, die ook nog eens goede muziek opzetten. Daarna gingen de meeste mensen uit (waar naartoe was nog niet besloten), maar ik ben blijven hangen. In Bondi is een of ander gat in het telefoonnetwerk waardoor er allemaal miscommunicatie ontstond en mensen elkaar niet meer konden bereiken… Heel handig, die moderne technologie.

Zondag de hele dag aan mijn essays gezeten en vandaag opnieuw. Ik heb er inmiddels een zo goed als af en hoop dat ik met de rest ook een stuk kom. Woensdag ga ik namelijk met vier andere meiden een aantal dagen naar de Gold Coast. Hopen dat het daar een beetje mooi weer wordt, dan komt het surfen er misschien ook nog eens van.

Owja, voor ik het vergeet, gister kwam Max aanlopen “Someone sent you a really wet letter. It’s better to send them dry”. De envelop was volkomen doordrenkt en de postzegel was er al afgeweekt door de regen hier (die brievenbussen hier slaan ook nergens op), maar de kaart zelf is hartstikke leuk en ligt te drogen zodat ik hem snel op kan hangen. Dus hartstikke bedankt tante Yvonne en co! En Tamara, je hebt een leuke kaart uitgekozen ;).

Ik ga weer aan mijn essays…

  • 24 Mei 2010 - 07:54

    AM:

    de Three ssters is hier heel wat anders

    kuss

  • 24 Mei 2010 - 12:27

    Yvonne:

    Het begint steeds meer op een "werk"vakantie te lijken. Leuk hoor.

    Groetjes Yvonne

  • 24 Mei 2010 - 13:04

    Indah:

    Mijn god, je bent nog drukker met uitgaan dan ik, haha! Zolang je het maar naar je zin hebt :)

    Spreek je snel! xx

  • 24 Mei 2010 - 13:25

    Tinka:

    Hey Party Animal,

    Zo kan ik je inmiddels wel noemen toch?! ;) Hahaha. Ik wordt al moe als ik er aan denk dat ik zo vaak uit zou gaan. Na 1 week heb ik er 3 nodig om bij te komen, maar ja ik ben dan ook al bijna een oud wief natuurlijk. :D Enne je eigen wijntje meenemen vind ik ook wel een cool idee, moet ik misschien hier ook maar instellen, dus wanneer kom je met die fles?? ;) Veel plezier next week in Gold Coast, wacht met smart op je nieuwe verhaal.

    Liefs, Tinka -xxx-

  • 25 Mei 2010 - 10:35

    Roelof:

    Nondeju, zo'n beetje het luiste dier dat maar bestaat die ook nog maar één plantensoort vreet.. Kan het kiezen uit 60 verschillende soorten, mot ie dat niet...

    Hmm, nu ik het zo bekijk, lijkt Wouter wel enorm veel op een koala. :S

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Janine

Deze studente vertrekt eindelijk naar het verre buitenland om een half jaar te studeren in het fantastische Sydney. Need I say more?

Actief sinds 18 Jan. 2010
Verslag gelezen: 21597
Totaal aantal bezoekers 56058

Voorgaande reizen:

06 Februari 2010 - 27 Juli 2010

Uitwisseling in Sydney

Landen bezocht: