druk, druk, druk - Reisverslag uit Sydney, Australië van Janine Kervel - WaarBenJij.nu druk, druk, druk - Reisverslag uit Sydney, Australië van Janine Kervel - WaarBenJij.nu

druk, druk, druk

Door: Janine

Blijf op de hoogte en volg Janine

25 April 2010 | Australië, Sydney

Het is alweer een tijdje geleden sinds de laatste update, maar ik heb het ook aardig druk gehad de afgelopen week. Ook grappig om te zien, dat mijn Word nu er automatisch van uitgaat dat ik Engels typ en dus al mijn Nederlands onderstreept…

Waar zal ik beginnen… De laatste tijd vooral heel veel met Inger opgetrokken en er veel op uit geweest binnen de grenzen van Sydney. Maandag 12 april zijn we naar het Australian Museum geweest. Dat museum werkt een beetje via het Nemo-concept. Alle opgezette dieren mochten aangeraakt, geaaid en geknuffeld worden en er waren hele zalen aangelegd waar kinderen skeletten etcetera konden onderzoeken. Heel tof dus. Daarna doorgelopen naar Circular Quay waar we Fish&Chips hebben gegeten en ik weer een flinke stapel postkaarten heb ingeslagen.

De volgende dag had ik geen les, erg fijn natuurlijk. Niet zo heel veel gedaan. ’s Avonds met Raphael en Inger pizza en cider gehaald en dat op het strand opgegeten en gedronken. Daarna doorgegaan naar de bios om “Clash of The Titans” te bekijken. Best een leuke film als je niks anders te doen hebt, maar anders zou ik hem niet aanraden.

Donderdag naar Centennial Park geweest. Daar lekker rondgehangen en door het moeras gelopen. Daarna hadden Inger en ik het lopen zo te pakken dat we door zijn gelopen naar de andere kant van de stad en best wel wat kilometers hebben afgelegd. ’s Avonds wezen poolen met Inger, Raphael, Shira, Max en Matt en Rob, een jongen die Inger tijdens haar reizen een half jaar terug had ontmoet. De volgende dag aan het einde van de middag samen met Inger en Rob de Harbour Bridge afgelopen. Duurde even voordat we de juiste ingang naar de burg hadden gevonden (tussen de auto’s op de highway is niet het beste plan, en als je wandelend door de fietstunnel gaat krijg je een boete van een paar honderd dollar). Aangekomen aan de overkant hebben we Luna Park bezocht, maar dat was niet heel veel waard. Eigenlijk een soort van permanente kermis, met enorm dure attracties die kraakten zoals ik ze nog nooit heb horen kraken in Europa.

Zaterdag stond Ingers bye-bye-bq gepland. Aan het begin van de middag inkopen gedaan en met alle spullen naar het strand vertrokken. Wij lagen heerlijk op het strand met een cider in de hand terwijl Max en Matt het water indoken. Daarna naar het grasveld vertrokken waar de jongens een slagline opzetten tussen 2 bomen waarop ze de acrobaat gingen uithangen. Gelukkig was het een mooie dag en hebben we heerlijk kunnen barbecueën. Alleen jammer dat het zo vroeg donker wordt, dan is het voor je gevoel ook al veel later. Na de bbq zijn Inger, Rob en ik nog naar het Coogee Bay Hotel gegaan om te dansen op de meest vreselijke muziek.

Zondagochtend zijn Inger, Max, Matt, Rob en ik naar Manly vertrokken. In Circular Quay de ferry gepakt, wat een erg mooi tochtje over het water was. Als op een gegeven moment de oceaan in zicht komt voel je de golven en de zee heftiger worden. Op Manly wat ijskoffie ingeslagen en op het strand gelegen. Surfen ging jammer genoeg niet door omdat er weinig surf was. Wel weggeslagen door de golven in de zee en een aantal keren toegefloten door de lifeguards omdat we te ver weg dreven. ’s Middags hebben we nog wat rondgelopen in de natuur op Manly. De jongens gingen al op huis aan maar Inger en ik hebben nog een aantal uur doorgebracht tussen de spinnen in de bosjes, heide en het mooie uitzicht. ’s Avonds vrij moe weer op de ferry teruggestapt. Daarna bij Inger thuis friet met sla en hamburgers gemaakt en lekker rustig naar de tv gekeken.

Maandag ben ik voor de tweede keer naar de Art Gallery of New South Wales vertrokken omdat ik daar een review over moet schrijven. ’s Avonds bij Shira en Inger curry gegeten, vergezeld door een fles wijn en een appeltaart.

Dinsdag was de grote verhuisdag. Gelukkig had ik hulp van Inger, dat scheelt toch wat heen en weer gesleep. En dat ook nog eens op het heetste moment van de dag. Toen alles was overgebracht op de bus naar de stad gestapt waar we het nieuwe huurcontract moesten tekenen. Ook Inger’s vriendin Kristel was weer in Sydney aangekomen. Zij zou de volgende dag naar huis vliegen, maar vanwege de aswolk ging dat niet door. Eenmaal thuis aangekomen heb ik weer kip in duiveltjessaus gemaakt, maar nu ook een gedeelte met tofu, aangezien ik nu samenwoon met twee vegetrariërs. Het recept bleek geslaagd en we hebben een gezellige avond gehad.

Woensdag ochtend was het nog even stressen, aangezien Inger dacht dat ze misschien toch de 21e moest vertrekken en iet de 22e. Ze had twee verschillende vliegtickets gekregen en op allebei stond wat anders. Het reisbureau was in eerste instantie niet te bereiken, maar uiteindelijk bleek dat Inger toch de 22e zou vertrekken. ’s Avonds na college in de beergarden afscheid genomen van Inger. Daarna zijn we naar het strand vertrokken met een pizza en wijn.

Donderdagochtend vroeg opgestaan aangezien Inger naar het vliegveld moest. Shira heeft nog heel fijn het nummer “gefeliciteerd” van Bassie en Adriaan opgezet en we hebben ontbeten met een enorme cheesecake met 21 kaarsjes. Van Inger kreeg ik een heel vet boek cadeau: geschreven door Walt Disney over verschillende volken op aarde. Hoe antropologisch wil je het hebben. En het ruikt nog heerlijk oud ook. Na het ontbijt samen met Shira en Inger naar de bus gelopen. Duurde een hele tijd voordat die aankwam en het bleek ook nog eens de verkeerde te zijn. Lichte paniek, maar al snel bleek dat er 3 verschillende varanten van buslijn 400 rijden, waarvan er maar 1 naar het vliegveld gaat. Uiteindelijk in de goede gestapt. Op het vliegveld nog even koffie gedronken met Inger en daarna afscheid genomen. Daarna ben ik weer op de bus gestapt (zelfde verhaal met lastige buslijnen) en bijna een uur onderweg geweest naar huis. Thuis aangekomen kreeg ik een cadeau van Shira, een avondje naar de bios. Helemaal leuk dus. Later op de middag kwam Sascha nog even langs met een stel donuts en een enorme geurkaars. ’s Avonds heeft Shira Chilli gekookt, wat erg lekker was. Daarna de laatste donuts opgegeten en met z’n vieren op de bank gehangen. Was erg gezellig.

Verder heb ik een beetje rustig aangedaan. Ik voel me niet zo heel lekker en hoop niet dat ik binnenkort ziek ga worden. Het weer doet hier heel raar. Het schommelt tussen een lekker zonnetje en een onverwachte regenbui. En zodra het hier in Sydney bewolkt wordt en regent is het een stuk minder mooi. Maar we hebben al gepland dat als het weer inderdaad depressiever gaat worden , dat er een stel flessen wijn en een enorme stapel films in huis worden gehaald. Dat help ons de winter door, down under!



owja, nog even mn nieuwe adres:
4/135 Carrington Road
2034 Coogee NSW
Sydney, Australia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Janine

Deze studente vertrekt eindelijk naar het verre buitenland om een half jaar te studeren in het fantastische Sydney. Need I say more?

Actief sinds 18 Jan. 2010
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 56151

Voorgaande reizen:

06 Februari 2010 - 27 Juli 2010

Uitwisseling in Sydney

Landen bezocht: