drama, drama, drama.... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Janine Kervel - WaarBenJij.nu drama, drama, drama.... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Janine Kervel - WaarBenJij.nu

drama, drama, drama....

Door: Janine

Blijf op de hoogte en volg Janine

13 Maart 2010 | Australië, Sydney

Nou, ik heb me weer een week achter de rug…

Zondag was het – alweer onverwacht en tegen de ‘shower’ (hier zeggen ze geen regen) voorspellingen in – weer een mooie, zonnige dag. En dus zijn Sascha en ik met huiswerk en versgebakken patat naar het strand vertrokken. We hadden ook nog wat Malibu over, dus dat hebben we ook maar genuttigd.

Maandag zijn we naar Taronga Zoo gegaan, een van de dierentuinen in Sydney. Taronga ligt aan de overkant van het water en heeft heel mooi uitzicht op de CBD (Central Business District, oftewel het handjevol hoge gebouwen) en het Operahouse. Als we met onze studentenkaart zwaaiden kregen we ook nog eens korting op het dierentuinkaartje en de ferrytocht om er te komen. De dierentuin zelf was mooi, maar kleiner dan ik had verwacht. En zeker niet de mooiste die ik ooit bezocht heb. De meeste dieren vind je in alle Nederlandse dierentuinen. Ik heb wel een slang geaaid, dus dat was weer tof. En ik was onder de indruk van de leeuwen in Taronga – een groepje van twee mannen en twee vrouwen. Aangezien zij bijna gevoerd zouden worden waren zij druk aan het heen en weer lopen en aan het brullen, voor het glas waarachter wij stonden. Bij het olifantenverblijf stond de mededeling dat we hun helaas niet konden bekijken, aangezien er eentje moest bevallen. De volgende dag bleek dat de baby doodgeboren was, maar weer een dag later werd op het nieuws gemeld dat het ventje ‘uit de dood was opgestaan’ en dat het heel goed met hem ging. Alles kan nu eenmaal in Australië.
’s Avonds sprak ik voor het eerst sinds dagen m’n huisgenoten weer. Kasia vertelde me dat zij en Irene knallende ruzie hadden gehad en dat ze had besloten dat ze onder het huurcontract uit wilde. Heel erg balen voor mij, want dit betekende dat ik of het contract moest tekenen of een andere woning moest gaan zoeken. Het eerste leek mij eerst een goede optie, maar na overleg met het thuisfront heb ik dat maar uit mijn hoofd gezet. En dus moest ik op zoek naar een nieuwe woning… Dat in een periode dat net de meeste woningen van de markt zijn en de prijzen al een stuk hoger liggen. Heb meteen op internet gespeurd, maar weinig kunnen vinden en die nacht dus geen oog dichtgedaan. De volgende middag kon ik echter na school komen kijken bij een huis vol uitwisselingsstudenten. Een hele mooie woning, ook in Coogee, maar wel erg duur. Maja, als je zo snel mogelijk iets nodig hebt wil je maar al te graag. Net toen in ’s avonds naar die studenten had gesmst dat ik wel wilde intrekken kreeg ik een sms van een andere vrouw die ik had benaderd. Zij had een kamer te huur in haar appartement, en dat was nog een stuk goedkoper ook (al ben ik overal minstens 200 dollar duurder uit dan waar ik zat op Coogee Bay Road). Heb meteen een afspraak gemaakt om die avond te komen kijken. En zo komt het dat ik nu woon in het appartement van een vrouw van in de 40. Ze werkt veel en is pas tegen 7uur ’s avonds thuis, maar dat maakt mij niet uit. Het leuke is dat zij ook een kunstopleiding heeft gevolgd en zelf schildert. Ze werd helemaal enthousiast toen ze hoorde welke vakken ik volg en dat ik ook van schilderen en creativiteit hou. Ik mag gerust op de woonkamervloer gaan zitten en naar hartenlust schilderen haha. De verf gaat toch makkelijk van het hout af. Het appartement ligt in Glenwood Avenue en is maar 5 minuten lopen van mijn oude woning op Coogee Bay Road. Ik zit nu in een heel rustige zijstraat (al zijn de vleermuizen ’s nachts niet heel rustig) en dichter bij het strand. Denise, mijn nieuwe huisgenoot, neemt ieder semester een uitwisselingsstudent in huis, dus dat is helemaal tof. Ik mag overal gebruik van maken en het appartement ziet er erg mooi uit. Al is het gebouw al wat ouder en een beetje gehorig. Ik heb nu een slaapkamer die 3x zo groot is als mn andere en een heel fijn tweepersoonsbed. Ik mag ook gerust mensen meenemen naar huis en laten logeren, want Denise heeft liever dat mensen blijven crashen dan dat ze alleen naar huis lopen. Ook mag ik feestjes geven, maar die moeten tegen half elf naar het strand of een van de hotels aan de boulevard worden verplaatst, omdat er een gepensioneerde man in de woning boven ons woont. Nou, helemaal niet zo erg dus.

Woensdag avond heb ik na uni (enorm drukke dag, van 11.00 tot 18.00 les en nog de meest intensieve vakken ook) meteen mn huur betaald en de sleutel opgehaald. Daarna heb ik een cocktail ingeschonken voor mijzelf en Kasia en Irene. Ik had geen zin in gezeik en was allang blij dat ik iets anders had gevonden. En die avond was er een meisje komen kijken naar ons appartement en zij wilde zo snel mogelijk intrekken. Heel fijn, want dat zou betekenen dat ik mijn borg en twee weken huur terug zou krijgen.
Aangezien ik donderdag vrij was kon ik mooi mn spullen verhuizen. Ben iets van 7 keer heen en weer gelopen om alles hier te krijgen. Niet dat ik zoveel heb, maar ik loop liever een paar keer een route van 5 minuten dan dat ik eindig met een hernia. ’s Ochtends begonnen en aan het begin van de middag was ik klaar. Daarna naar uni vertrokken met mn laptop en naar de uitwisselings meeting in de unibar geweest. Ik was doodop, maar uiteindelijk hebben we daar toch tot een uur of 12.00 gezeten. Mede dankzij een paar enorm grappige Indiase studenten en mijn Australische gozer die vond dat ik wel een knuffel had verdiend na al die rottigheid.

Vrijdag wakker geworden na een goede nachtrust (ik heb hier gordijnen!) in mijn nieuwe bed dat enorm lekker ligt. Drukke dag achter de rug en zaterdag naar een lingerieparty geweest bij Sascha thuis. ’s Avonds een verjaardag op het strand en misschien daarna uit in Coogee met de gozers uit India en Peru. To be continued dus. Peace out.

  • 13 Maart 2010 - 09:23

    AM:

    Eind goed al goed.

    xxx AM

  • 13 Maart 2010 - 12:52

    Tinka:

    Beetje jammer dat je moest verhuizen, maar zo te lezen zit je nu op een hele leue plek, en nog dichter bij het strand!
    Hier zijn de lentekriebels al aardig toegeslagen, nou ja zeg maar rustig opruim-manie!! Hahaha Ben de afgelopen week lekker bezig geweest, en nog lang niet klaar, maar het komt allemaal goed. En nee zo groot woon ik idd niet, ik heb gewoon teveel troep verzameld in de jaren. :P:P Maar nu komt het.... Ik heb vanmiddag een kwarktaart gemaakt. :D Weet nog niet of hij gelukt is, want hij staat nog op te stijven in de koelkast, maar komt wel goed denk ik. De vulling smaakte iig al lekker (aardbeiensmaak, jummie). Dus vanaaf heb ik een lekker toetje! :D

    Liefs, Tinka -xxx-

  • 14 Maart 2010 - 13:35

    Wouter:

    TL;DR

  • 17 Maart 2010 - 17:04

    Tinka:

    De koala is veilig aangekomen!! :D En hij is cute!! thnx. Nu wel ff je nieuwe adres laten weten, dan kan ik wat terugsturen. ;)

    Liefs, Tinka -xxx-

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Janine

Deze studente vertrekt eindelijk naar het verre buitenland om een half jaar te studeren in het fantastische Sydney. Need I say more?

Actief sinds 18 Jan. 2010
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 56146

Voorgaande reizen:

06 Februari 2010 - 27 Juli 2010

Uitwisseling in Sydney

Landen bezocht: