Allemaal beestjes - Reisverslag uit Sydney, Australië van Janine Kervel - WaarBenJij.nu Allemaal beestjes - Reisverslag uit Sydney, Australië van Janine Kervel - WaarBenJij.nu

Allemaal beestjes

Door: Janine

Blijf op de hoogte en volg Janine

15 Februari 2010 | Australië, Sydney

Hallelujah, op zich ben ik niet zo bang van allemaal beestjes, maar al die verhalen over haaien, tarantula's (ook al zijn die niet al te gevaarlijk) en killer octopusses komen wel dichtbij.

Vorige week is er een man gegrepen door een haai. Blijkt dat dus een paar stranden van hier gebeurd te zijn... Kasia vertelde mij dat er bij heel veel stranden sonars zijn geinstalleerd die haaien detecteren en vervolgens een heel luid alarm af laten gaan. Heel fijn om te weten :). Maar ik lees vandaag weer dat een vrouw van 60 in Sydney is gegrepen door een haai. Ze heeft het beest gelukkig van zich af kunnen slaan, maar toch.

Dat terzijde. Gisteren samen met Sascha naar de bank geweest om een bankrekening te openen. Ter plekke maar besloten om er ook een te kopen, aangezien dat voor studenten niets kost en ik met mijn wereldpas toch niet bij iedere atm geld kan pinnen (met name op campus niet en dat is toch wel erg handig). De vrouw die ons hielp begon vervolgens verhalen te vertellen over allemaal beestjes waar zij in haar appartement last van heeft, waaronder de dodelijke kleine spinnetjes. Hopen dat ik daar geen last van krijg! Maar die kans is vrij groot, aangezien ik op de eerste verdieping woon en niet ergens in een enorm gebouw... Na de rekening geopend te hebben heb ik een enorm toffe pyambroek gekocht en zijn we aan de sushi gegaan. Dat hebben ze hier overal, en is nog supergoedkoop ook! En goed gekoelt, das ook wel belangrijk met die warme weer.

Het was het plan om gisteravond andere aussie mates te meeten om samen aan de pizza's en cocktails te gaan, maar dat is wegens de enorme regenbui jammerlijk mislukt. Sas en ik zijn toen beland bij de "Wok on in" (jaja, over de humor had ik het al gehad) en hebben daar toch heerlijk gegeten. Daarna weer op huis aangegaan, waar ik werd opgewacht door Irena. Omdat het Valentijnsdag was had ze voor mij en Kasia geweldige gesmolten chocolade in een beker meegenomen van haar werk. Echt heel lief :).
Die middag had ik nog ergens een broodrooster op de kop getikt, waar Kasia en Irena heel blij mee waren. Er is in het huis namelijk geen broodrooster meer - dat is er wel geweest, maar was gevuld met een dode kakkerlak. Inderdaad, yuk!

Vandaag voor het eerst naar het strand geweest. Ik had dolgraag al veel eerder het strand bezocht, maar dat zat er gewoonweg niet in. Sinds vrijdag is er sprake geweest van enorme regenval (in het hostel kwam het water gewoon door het plafond zetten, en niet in druppels maar in stralen) en het weer is eigenlijk sinds vanochtend pas opgeknapt. Nu is het echt heerlijk buiten - niet te benauwd, beetje bewolkt en een lekker zonnetje. Dus ik heb me vanochtend maar in mn bikini gehesen en ben samen met Sascha naar het strand gegaan (Coogee Beach, hoef alleen mn straat uit te lopen). Heb ook mn eerste duik in de Australische zee genomen, wat echt geweldig was. Ze hebben hier dus wel echte golven, die je gewoon omver blazen. Maar dat is heerlijk fris, ook al mag je het zeewier daarna uit je zwemkleding vissen (als je die al niet verliest) en gaat het zand en de schelpen overal zitten. Maar mij hoor je niet klagen! Ik heb altijd al bij het strand willen wonen, en nu het zover is zal ik ook veel daar te vinden zijn :). Nu alleen maar hopen dat de haaien hier niet hetzelfde denken...

Als het goed is gaan Sascha en ik straks weer op pad voor een aussie mate activiteit. Pizza voor 5 dollar (heel fijn voor studenten) en crab racen (ik geloof het zelfde als wat ze bij ons in de jaren 80 met cavia's deden maar dan nu met krabbetjes).
Morgen de eerste officiele dagen op uni, maar nog geen les. We krijgen een introductie, gevolgd door een scavenger hunt (vossenjacht met rare opdrachten op campus) en een aussie barbie.

Heeeeeel veel groetjes van een inmiddels al goed verkleurde Nien die zich steeds meer thuisvoelt in terrific Sydney. Nu alleen nog hopen dat binnenkort Skype en MSN het ook weer naar behoren doen op mijn pc en ik geen kapitalen kwijt ben aan internet... See yous!

p.s. onthouden jullie ook maar:
"If it's tiny and pretty, don't touch it, it'll kill you"


  • 15 Februari 2010 - 06:26

    AM:

    Wat veverlend al die beestjes waar je voor op moet passen.
    Blijf je wel alert.
    Ga je nu een badpak aanschaffen voor de golven?
    Veel plezier met de introductie.

    liefs xxx AM

  • 15 Februari 2010 - 08:07

    Yvonne:

    Je weet het, als een haai op je af komt moet je hem op zijn neus slaan. Veel plezier. Yvonne

  • 15 Februari 2010 - 15:43

    Roelof:

    Nee joh, als je een haai tegenkomt moet je een bosje zeewier nadoen.
    Haaien zijn namelijk carnivoren en eten geen zeewier.

  • 15 Februari 2010 - 15:50

    Indah:

    Ik zou Roelof's idee vooral uitproberen.

  • 15 Februari 2010 - 16:18

    Kiki:

    Als je niet wil dat ik langs kom kan je dat ook wel op een subtielere manier brengen he..

  • 15 Februari 2010 - 20:03

    Wouter:

    die warme weer ik weet die warme weer isch gevahrleik. en heb je last van zwarte weduwes? meot je de mannetjes iook neit dood maken he! en nu moet je me dus ook neit meer aanraken, ok so tiny ben ik niet maar ckr wel pretty :D:D:D owja de mango was bedorven

  • 15 Februari 2010 - 20:05

    Wouter:

    btw als we je kwijt zijn moeten we dan naar: shitnien, waar ben je nu?

  • 16 Februari 2010 - 05:10

    Janine Kervel :

    haha, die laatste is heel grappig wout!
    maak jij hem voor me aan?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Janine

Deze studente vertrekt eindelijk naar het verre buitenland om een half jaar te studeren in het fantastische Sydney. Need I say more?

Actief sinds 18 Jan. 2010
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 56147

Voorgaande reizen:

06 Februari 2010 - 27 Juli 2010

Uitwisseling in Sydney

Landen bezocht: