Keys to my new mansion - Reisverslag uit Sydney, Australië van Janine Kervel - WaarBenJij.nu Keys to my new mansion - Reisverslag uit Sydney, Australië van Janine Kervel - WaarBenJij.nu

Keys to my new mansion

Door: Janine

Blijf op de hoogte en volg Janine

12 Februari 2010 | Australië, Sydney

Ik denk dat we vandaag wel een van de meest succesvolle dagen tot nu toe mogen noemen.

Vanochtend vroeg opgestaan en maar weer begonnen met een douche, want je drijft hier zo'n beetje je bed uit. Daarna ontbeten en al snel op pad gegaan, want Sascha kon een aantal kamers gaan bekijken. De eerste stond gepland in Coogee, waar ik ook kom te wonen. Sascha vond het huis erg leuk en gelukkig hoefde de vrouw ook niet lang na te denken (ze had al eerdere kijkers gehad) en besloot ter plekke dat Sascha wel mocht intrekken. Dus we hebben wat te vieren vandaag! Ik ga vanmiddag verhuizen, en ook Sascha mag al wat spullen komen brengen. Wel zo handig, want dat betekent dat we een taxi kunnen delen. Dus nog even en dan zijn wij weer druk aan de slag in dit heerlijke hete weer - pfff -.

Na de bezichtiging zijn we weer in de bus gestapt - we hebben het systeem al helemaal door hier - om in het centrum van Sydney de sleutels van mijn kamer op te halen. Dat hebben we natuurlijk ook even gevierd, met een frisse frappuccinno van starbucks wel te verstaan. Daarna maar even de vodafone winkel ingedoken om internet te regelen, want dat heb ik niet in mijn gedeelde appartement. Vast internet is alleen beschikbaar voor Australiërs, dus dat was al geen optie. Gelukkig verkopen ze hier ook internet op een stick en laat dat nou net zijn wat ik geregeld heb! Dit leverde weer een meevaller op, want mijn speurwerk op internet vertelde mij dat een modem zeker 89 dollar zou kosten. Ik heb nu een moden voor een paar tientjes minder plus extra gigs die tot 6 maanden geldig zijn voor 100 dollar extra. Als het goed is hoef ik nu in de tussentijd niet op te laden (zoals al gezegd, alles is hier pre-paid) en ben ik dus klaar voor nog geen 200 dollar (omgerekend zo'n 130 euro).

Na de sleutels opgehaald te hebben zijn we weer op de bus gestapt naar uni. Daar hebben we de vakken die we nog goedgekeurd moeten hebben laten goedkeuren. Dat betekent dat ik nu full time student ben, wat weer betekent dat ik nu met 50% korting met het openbaar vervoer in heel de staat van New South Wales mag rijden. Das niet verkeerd dacht ik zo. Maar ben vooral heel blij dat al m'n vakken nu geregeld zijn. Nu alleen nog kijken hoe het met de boeken zit, maar dat krijgen we vast volgende week te horen tijdens de oriëntatie dagen.

Daarna vrij uitgeput - al sinds 6 uur op en zo'n beetje half Sydney al doorgereisd - weer in de bus gestapt. Daar hadden we ons best wel op verheugd, aangezien het buiten nu enorm heet is (er was regen voorspelt, maja) en de bussen van geweldige airco zijn voorzien. Mislukt dus, want de bus waar wij in zaten was zeker zo'n 40 graden - de chauffeur was vergeten de airco aan te zetten. Heel fijn, na een lange dag het zweet over je lichaam te voelen gutsen terwijl je weet dat je ook nog moet verhuizen. Anyways, het is hier zo heet dat de zweetplekken op je kleding ook al snel als sneeuw voor de zon verdwijnen. En ook al smeren wij ons heel goed in en lopen we het grootste gedeelte van de dag in de schaduw, moet je toch enorm oppassen met de zon hier. Ik ben nergens verbrand, behalve op de bovenkant van mn handen. En dat is geen pretje kan ik je melden.

Nog een uurtje en dan kunnen we met de taxi naar ons nieuwe adres. Ik weet niet of ik daar vanavond al blijf slapen, aangezien Sascha nog niet in die van haar kan trekken en ik het uitchecken zal moeten regelen, aangezien alles op mijn naam staat.

Ciao, toedeloe, tsjing tsjong tsjeng (of zoiets, Wouter weet wel wat ik bedoel)!

  • 12 Februari 2010 - 06:59

    AM:

    Succes met de verhuizing en de hitte.
    Nu kun je ook lekker in je appartement gaan douchen en een duik in de zee nemen.

    xxx am

  • 12 Februari 2010 - 09:09

    Yvonne:

    Wat fijn dat je een kamer hebt, doe rustig aan met verhuizen. En pas op voor kwallen die in de zee zitten, ze kunnen giftig zijn. Je adres krijgen we vast nog wel.

    XXX De Asjes

  • 12 Februari 2010 - 09:27

    Janine Kervel :

    mijn adres is:
    126 Coogee Bay Road
    NSW 2034 Sydney

    morgen volgen de foto's :D

  • 13 Februari 2010 - 10:02

    Tinka:

    Ziet er leuk en knus uit je nieuwe stekkie. En je heb gewoon een bad, lekker hoor. Al is dat geen overbodige luxe lees ik al met die temperaturen! Ik zal je adres even goed opschrijven, en kan ik lekker opzoek naar leuke kaartjes!! Leuk dat ik je zo kan volgen wat je allemaal beleeft. :D Ik zit nu in Zwolle voor het carnaval. (vind ik ook al een eindje weg. :P)

    Liefs, Tinka -xxx-

  • 13 Februari 2010 - 22:06

    Martini:

    Ziet er echt tof en gezellig uit! Goed gedaan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Janine

Deze studente vertrekt eindelijk naar het verre buitenland om een half jaar te studeren in het fantastische Sydney. Need I say more?

Actief sinds 18 Jan. 2010
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 56152

Voorgaande reizen:

06 Februari 2010 - 27 Juli 2010

Uitwisseling in Sydney

Landen bezocht: