1e orientatiedag - Reisverslag uit Sydney, Australië van Janine Kervel - WaarBenJij.nu 1e orientatiedag - Reisverslag uit Sydney, Australië van Janine Kervel - WaarBenJij.nu

1e orientatiedag

Door: Janine

Blijf op de hoogte en volg Janine

16 Februari 2010 | Australië, Sydney

Ik plaats dit reisverslag uit pure verveling en in de hoop dat ik dan even aan andere dingen denk dan aan die lieve Simba...

Zoals al verteld gisteren dus naar het strand geweest. Het resultaat, enorme verbrande plekken over heel mn lichaam! Ik heb me toch echt heel goed en vaak ingesmeerd en de plekken verschenen ook pas na een uur of 2 uit de zon te zijn geweest. Goed ingesmeerd met aftersun, nu nog hopen datal het knalrode snel zal overgaan in een bruiner tintje.

Gisteravond hebben we doorgebracht in de Scubar, een beroemde pub waar 's avonds ook echt rijen staan om binnen te komen. Vanaf 7uur kun je er onbeperkt pizza eten voor 10 dollar en een kan vol bier heb je al voor 7,50. Mij was verteld dat het bier hier heel smerig was, maar wat ik heb geproefd was wel lekker licht en fris. Geen hele kan op, maar we hebben wel een kan Snakebite besteld. Dat is bier met limonadesiroop erdoor, en geloof me, een stuk lekkerder dan het klinkt! Ik heb lekker gebabbeld met andere exchangers die aanwezig waren, zoals Li uit China (die alles wilde weten over antropologie en Nederland) en Jennifer uit Canada. Ook wat Amerikanen en natuurlijk Aussies leren kennen. Op een gegeven moment gingen de 'worldfamous monday crabraces' van start. VOor 2 dollar kon je inzetten op een krab, die je ook een naam moest geven. Dan werder er in totaal 22 in het midden van een cirkel losgelaten, en degene die als eerste aan de buitenkant belandde had gewonnen. Heel erg komisch om een pub vol mensen ieniemienie krabbetjes te zien aanmoedigen. Al vielen sommige krabben gewoon in slaap en weigerden ze te bewegen...

Na heel slecht geslapen te hebben vannacht (you know why) vanochtend naar de verplichte inlichtingen gegaan op uni. Heel veel gehoord wat ik al had gehoord, maar toch was het overgrote gedeelte (met name het stuk waarin verteld werd over alle geweldige reizen en tripjes die je kon doen en dat ook vooral het sociale gedeelte van de uitwisseling belangrijk is en je geen 10en hoeft te halen) informatief.

Daarna eindelijk de aussie mate groups ontmoet. Ik zit in een heel leuke groep met 2 amerikaanse gozers, een creepy spanjaard, een lief duits meisje en een vage meid uit canada. De aussie mates zijn allemaal al op uitwisseling geweest (met name naar Frankrijk) en hadden ook het een en ander te vertellen. Heel chill in de rij gestaan voor een broodje aussie bbq met een drankje en toen zijn we met zn allen binnen gaan zitten in het unsw roundhouse (waar ook concerten zijn). even later bestelden de aussies 2 kannen bier waarmee we met zn allen getoast hebben.
na de bbq was het de bedoeling dat we deel zouden nemen aan de scavenger hunt. in groepjes moesten we vragen beantwoorden over campus en wie deze als eerste goed had zou een prijs winnen. we vonden het allemaal maar hopeloos en hadden vooral heel veel lol in een veel te grote groep. hebben wel de vragen ingeleverd, maar dat was meer omdat dat moest.

morgen opnieuw vroeg op voor een verplichte meeting en daarna waarschijnlijk naar the rocks (oude centrum waar Sydney is gevestigd), een museum of het operahouse/botanic gardens. ik zie het allemaal wel.

ik hoop dat skype het vanavond doet (op het moment wel), want heb echt behoefte aan vertrouwde gezichten en geluiden. heel mssn dat ik vanavond nog mee doe aan een aussie mate activiteit (ze gaan uit eten en naar de film). uit eten wordt m niet, als ik dat iedere dag doe kun je me binnen een maand thuis verwachten, maar misschien dat ik wel naar de film ga. heb er niet echt zin in, maar kan wel wat afleiding gebruiken....

  • 16 Februari 2010 - 07:00

    AM:

    Lieve Nien.

    Heerlijk om te lezen.

    liefs xxx am

  • 16 Februari 2010 - 12:17

    Yvonne:

    Hoi Nien,

    Fijn dat je een leuke groep hebt.

    xxx Yvonne

  • 16 Februari 2010 - 21:10

    Tinka:

    Hey zussie,

    Je hebt een lekker druk programma lees ik. Zeker wel fijn dat je nu een beetje afleiding heb! I know how you feel... :'( Ik ga morgen ff een headset halen, en dan een skype account aanmaken, dan kunnen we kletsen. Heb alleen geen cam, dus dan zal je het met mijn stem moeten doen. ;) Volgens mij heeft Simba nog ff voor een laagje sneeuw gezorgd, hier sneeuwde het vanmiddag ff heel erg hard. Ook ga ik nog ff kaarten shoppen, dan krijg je echte post!

    Houd je haaks daar wijffie, en geniet van al het moois om je heen.

    Liefs, Tinka -xxx-

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Janine

Deze studente vertrekt eindelijk naar het verre buitenland om een half jaar te studeren in het fantastische Sydney. Need I say more?

Actief sinds 18 Jan. 2010
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 56149

Voorgaande reizen:

06 Februari 2010 - 27 Juli 2010

Uitwisseling in Sydney

Landen bezocht: